Uczniowie klasy 3 tg kształcący się na kierunku technik żywienia i usług gastronomicznych w dniach 26 i 27 marca uczestniczyli w warsztacie wyjazdowym „Trening liderów dziedzictwa” w ciekawe kulturowo miejsca w Małopolsce, podczas którego zwiedzając zabytki Małopolski uczyli się m.in. jak współpracować z innymi.

Podczas wyjazdu młodzież miała okazję zobaczyć nowoczesną ekspozycję w Muzeum Kościuszkowskim pt.„ Kościuszko –bohater wciąż potrzebny”, oraz zwiedzić pomnik historii Kopiec Kościuszki w Krakowie. W Muzeum Żup Krakowskich w Wieliczce uczestnicy obejrzeli wystawę pt. „Podróż w przeszłość Wieliczki”,podziwiali także wspaniałą, liczącą około 1000 obiektów, kolekcjęsolniczek- małych arcydzieł sztuki,oraz „Salę Gotycką” nazywaną w przeszłości „Izbą Grodzką”, najbardziej reprezentacyjną komnatę Zamku Żupnego. W Dobczycach podczas zwiedzania średniowiecznego Zamku – Muzeum Regionalnego, uczniowie zobaczyli m.in. Salę Tortur- Loch więzienny, Kaplicę zamkową oraz Salę Kamionkową z ciekawą ekspozycją archeologiczną, pokazującą dzieje regionu od okresu neolitu do czasów nowożytnych. Kolejnym ciekawym kulturowo miejscem do którego dotarła nasza młodzież była miejscowość Szczyzyc, w której mieści się jedno z najstarszych w Polsce opactw Ojców Cystersów. Zwiedzając opactwo uczniowie w tamtejszym Muzeum klasztornym mieli okazję zobaczyć m.in. kopię mapy świata z XIII wieku Konrada Milera z Hanoweru, która ukazuje świat jako okrągłą płaszczyznę z centrum w Jerozolimie. Ostatnim punktem wycieczki było zwiedzanie Sądeckiego Parku Etnograficznego największego muzeum skansenowskiego znajdującego się w Nowym Sączu, prezentującego architekturę drewnianą i tradycyjną kulturę ludową lokalnych grup etnograficznych – Lachów, Pogórzan i Górali Sądeckich oraz grup etnicznych: Łemków, Niemców i Cyganów. Poza zwiedzeniem ciekawych kulturowo miejsc w Małopolsce młodzież uczestniczyła także w warsztatach umożliwiających rozwój kompetencji społecznych oraz umiejętności interpersonalnych takich jak: umiejętność funkcjonowania w grupie, współpracy z innymi ludźmi, otwarcie na różnorodność, zdolność komunikowania się, a także rozumienie sytuacji społecznych. Opiekunem merytorycznym projektu była Małgorzata Idzik– nauczyciel przedmiotów zawodowych gastronomicznych.