W dniu 04.03.2024r uczniowie Zespołu Szkół Nr 2 im. Jana Pawła II w Miechowie wraz z nauczycielkami: Małgorzatą Błachno, Małgorzatą Idzik, Agnieszką Nowak oraz Iwoną Zagórską wyruszyli na wycieczkę do Londynu.
W pierwszym dniu zwiedziliśmy Tower of London -1000 letnią twierdzę, w której chronione są klejnoty koronne. Następnie, udaliśmy się do katedry Świętego Pawła, która jest główną atrakcją turystyczną w Londynie. Mieliśmy również okazję poruszać się typowym angielskim, czerwonym autobusem podziwiając przepiękną panoramę Londynu.
W kolejnym dniu zwiedziliśmy słynne Muzeum Figur Woskowych – Madame Tussauds, w którym mieliśmy okazję zobaczyć znanych ludzi z rozmaitych dziedzin życia i zrobić sobie pamiątkowe zdjęcia. Następnym punktem dnia była wizyta w British Museum – największym muzeum w Wielkiej Brytanii i jednym z największych na świecie. Potem, udaliśmy się na słynny plac w Londynie – Trafalgar Square, na którym znajduje się kolumna Nelsona. Przeszliśmy również obok Piccadilly Circus. Jest to plac i skrzyżowanie głównych ulic w samym sercu teatralnej i rozrywkowej dzielnicy West End w Londynie.
W trzecim dniu pobytu w Londynie mieliśmy okazję zobaczyć wiele atrakcji turystycznych: Big Bena, Opactwo Westminster, Parlament, Pałac Buckingham oraz parki: St. James Park i Hyde Park. Następnie udaliśmy się do muzeów: Muzeum Nauki oraz Muzeum Historii Naturalnej. Ostatnim punktem programu była wizyta w słynnym domu towarowym Harrods.
Ostatni dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy od przejażdżki słynnym London Eye, z którego podziwialiśmy przepiękne widoki na cały Londyn. Następnie, udaliśmy się do Królewskiego Obserwatorium Astronomicznego w Greenwich, gdzie przechodzi południk zerowy. Zobaczyliśmy również słynny kliper herbaciany Cutty Sark oraz zwiedziliśmy Narodowe Muzeum Morskie.
Wycieczka do Londynu była wspaniała okazją do rozwijania przez uczniów ich umiejętności i wiedzy. Podczas podróży uczniowie doświadczyli różnorodności świata, poszerzyli swoje horyzonty, spotkali się z odmiennymi kulturami, tradycjami i obyczajami, co pozwoliło na naukę szacunku oraz tolerancji dla różnic kulturowych. Ponadto, uczniowie mieli szansę na codzienną komunikację w obcym języku, doskonaląc swoje umiejętności lingwistyczne. Bezpośredni kontakt z językiem w naturalnym środowisku dał uczniom możliwość zrozumienia kontekstu kulturowego oraz przełamać barierę mówienia po angielsku.